Ioan 8:31-32Atunci Isus a spus iudeilor care au crezut în el: Dacă stăruiți în cuvântul meu, sunteți cu adevărat discipolii mei; și veți cunoaște adevărul și adevărul vă va face liberi.

Adevărul vă va face liberi

Website de resurse creștine

Pentru o bună bucată din istoria Israelului, idolatria a fost cea mai mare problemă a poporului ales. În articolul precedent din această serie, am putut vedea cum idolatria este asemănată de Dumnezeu cu adulterul. Prin numeroase analogii, Domnul îi spunea Israelului că felul în care poporul său l-a părăsit și s-a alipit de idolii lui este similar cu o femeie care își înșală bărbatul.

Mi s-a solicitat recent pe Facebook părerea despre un material video intitulat „Întâia predică a unui preot ateu: Dumnezeul pe care a trebuit să-l slujesc nu există“. În timp ce îmi formulam răspunsul, mi-am dat seama că mă întind prea mult pentru un simplu comentariu, așa că am decis să-l transform în articolul de față.

Am urmărit mărturia domnului Aion și mă voi strădui în cele ce urmează să fiu coerent în prezentarea observațiilor mele, deși temele pe care le abordează sunt mult prea complexe pentru a fi tratate într-o singură carte, dar într-o filmare de un sfert de oră.

Acum că am clarificat doctrina alegorizării în articolele precedente, vom continua cu parcurgerea altor versete din Ezechiel 16, lucru pe care l-am început când ți-am arătat felul în care Domnul asemăna cetatea Ierusalimului cu o femeie.

Acest popor se apropie de mine cu gura lor şi mă onorează cu buzele lor; dar inima lor este departe de mine. Dar în zadar mi se închină, învăţând pe oameni ca doctrine poruncile oamenilor. (Matei 15:8-9)

Am crezut mult timp că Biserica Ortodoxă este femeia aleasă, adevărata biserică a lui Cristos, și am iubit-o mult, i-am iubit slujbele pline de grandoare, icoanele pătrunzătoare, învățăturile dichisite cu candoare, cântările-i înălțătoare, miresmele sale îmbătătoare și splendoarea sa uimitoare. Oricine a trecut prin experiența mizerabilă de a fi înșelat cred că poate rezona cu putere la citirea acestor cuvinte, substituind elementele ritualisticii religioase cu trăsăturile persoanei cândva iubite.